Neznášate ranné vstávanie? Vďaka týmto 7 krokom ho ľahko zvládnete!

13. 03. 2016

Ranné vstávanie je niekedy naozaj boj. Najmä pre tých, ktorí patria do kategórie nočných sov. Pre nich je typická práca v noci a budíček až tesne pred obedom. Nie každý má však prácu, v ktorej by mu umožnili takýto režim. Pre týchto ľudí tak môže byť vstávanie skoro ráno poriadne nepríjemné. Ako si uľahčiť ranné vstávanie, ak ho z duše nenávidíte? Inšpirujte sa týmito 7 radami!

 

 

 

 

  1. Nastavte si iba jeden budík
    Aj vy si každý večer nastavíte niekoľko budíkov za sebou? Mali by ste s tým prestať. Veď si to priznajte, vstať vás donúti väčšinou až ten posledný. Radšej si nastavte budík iba na jednu konkrétnu hodinu a ráno sa pri jeho zvonení donúťte vstať. Budík pri zvonení vypnite, nezvoľte možnosť odložiť na neskôr.
  2. Choďte spať skôr
    Ak ste zvyknutý chodiť do postele o polnoci a neskôr, ranné vstávanie bude pre vás poriadne bolestivé. Uľahčite si to, choďte radšej spať o niečo skôr. Samozrejme, niekedy sa vám nepodarí ísť do postele v čase, v akom by ste chceli, avšak vždy keď budete mať príležitosť dopriať si viac spánku, využite ju!
  3. Vypite pohár vody hneď ako sa zobudíte
    Pohár vody hneď po zobudení vás príjemne osvieži a pomôže vám rýchlejšie sa zbaviť únavy. Vyskúšajte.
  4. Pripravte sa na nový deň
    Chcete ráno ušetriť kopu času aj energiu? Pripravte sa na nasledujúci deň večer vopred. Nachystajte si oblečenie, tašku, prípadne obed, ak si varíte. Vďaka tejto predpríprave si užijete pokojné ráno bez stresu a náhlenia.
  5. Stiahnite si do mobilu „spánkovú“ aplikáciu
    Takmer všetci dnes vlastnia smartfóny. Prečo nevyužiť funkcie, ktoré nám ponúkajú? Pozrite si zoznam dostupných spánkových aplikácií, ktoré merajú váš spánkový cyklus. Tieto aplikácie pomáhajú k lepšiemu spánku a presne vedia zmerať, kedy je vhodné vás zobudiť. Možno to na vás fungovať nebude a možno zistíte, že sa vďaka tejto aplikácii konečne dobre vyspíte. Za skúšku to rozhodne stojí.
  6. Stanovte si rituály a držte sa ich
    Pokúste si vytvoriť režim s konkrétnymi pravidlami, ktoré vám pomôžu mať jednoduchšie rána. Stanovte si, koľko minút máte na rannú hygienu, prípravu raňajok, obliekanie a samotné raňajkovanie. Ak sú pre vás rána chaotické a neviete, čo skôr, určite si postupnosť jednotlivých činností.
  7. Naplánujte si raňajky s fantastickým jedlom
    Nevstávalo by sa vám o niečo lepšie, ak by ste vedeli, že vás čakajú geniálne raňajky? Naplánujte si na raňajky jedlo, ktoré vám veľmi chutí. Aj to môže byť skvelá motivácia, prečo vstať z postele rýchlejšie.

    Máte aj vy nejaký tip, čo vám pomáha pri rannom vstávaní? Podeľte sa oň s nami.

 

TEXT: Zdroj: undercoverrecruiter.com, Text: es; Foto: Thinkstockphotos.com

Najčítanejšie

Viac z najčítanejších