Získajte v práci rešpekt: Takto si vás v zamestnaní začnú vážiť

Zdroj: thinkstockphotos.com

Trpíte v práci tým, že vás vaši kolegovia neberú vážne? Je veľa – často aj iracionálnych, dôvodov, pre ktoré vás vaši spolupracovníci nemusia rešpektovať. Možno je to pre váš vek – ste príliš mladý, alebo naopak, príliš starý, môže to byť tým, že ste žena, ľuďom však môže „prekážať“ čokoľvek – napríklad aj váš hlas či výška. Možno je to ale aj tým, že ste v istej situácii nechtiac „dovolili“ kolegom, aby k vám začali pristupovať bez rešpektu. Nech už je dôvod akýkoľvek, je na vás, aby ste to zmenili. Pozrite sa, akými spôsobmi to dokážete.

  1. Buďte vždy informovaný
    Hovorte tak, aby ľudia videli, že viete, o čom rozprávate. Nestačí byť len inteligentný, vždy dbajte na to, aby ste vedeli odpovedať na otázky, ktoré dostanete. Predovšetkým čo sa týka vašej práce – majte dokonalý prehľad aj o podrobnostiach. Ak sa vás niekto niečo spýta a vy budete vedieť odpovedať, ukážete tým, že sa naozaj vyznáte a viete, čo robíte.
  2. Dbajte na pridanú hodnotu
    Netárajte do vetra, snažte sa, aby to, čo rozprávate, nebola len „vata“, ale hovoríte zaujímavo a vždy k veci.
  3. Buďte otvorený
    Byť úprimný, otvorený a autentický sú kvality, ktoré sa často nevidia – ak to však dokážete, je isté, že začnete byť vnímaný serióznejšie.
  4. Vždy dodržte svoje slovo
    Veľa ľudí sľubuje to, čo nemôžu splniť. Ak chcete, aby vás v práci začali brať vážne, prestaňte sľubovať nesplniteľné. Keď už niekomu niečo sľúbite, snažte sa svoje slovo vždy dodržať. Ak by ste totiž niekoho sklamali, len ťažko si k vám znovu vybuduje dôveru.
  5. Nebojte sa presadiť svoje
    Ak s niečím nesúhlasíte, povedzte to a pridajte aj dôvod, prečo. Nehádajte sa, skôr argumentujte a takto sa snažte presadiť svoje.
  6. Obliekajte sa tak, aby ste budili rešpekt
    Aj keď vo vašej práci nie je stanovený dress kód a môžete chodiť oblečený tak, ako sa vám páči, ak chcete vzbudzovať rešpekt a vážnosť, prispôsobte tomu svoje oblečenie.
  7. Majte rešpekt
    Správať sa k ostatným tak, ako chcete, aby sa oni správali k vám, je istá cesta, ako docieliť, aby vás v práci rešpektovali. Ak rešpekt ukážete, dostanete ho.
  8. Nikdy nemeškajte
    Tým, že prichádzate vždy načas, ukazujete, že si vážite čas človeka, s ktorým sa máte stretnúť. Ak ale vždy a všade meškáte, môžete tým naznačovať, že sa považujete za niečo viac než tí, ktorí na vás čakajú. Ak takto fungujete, ľudia vás pravdepodobne začnú považovať za drzého a rešpekt k vám sa tak veľmi rýchlo stratí.
  9. Buďte sebavedomý
    Sebavedomie je skvelý spôsob, ako urobiť dobrý dojem. Ak vystupujete sebavedome a ste si vedomý svojich kvalít, veľmi ľahko sa vám podarí vydobyť si rešpekt a úctu. Nepodceňujte, neznevažujte sa, začnite si uvedomovať, čo všetko dokážete a zvládnete. Tak to potom začnú vnímať aj ostatní.
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Zdroj: businessinsider; Text: es; Foto: thinkstockphotos.com

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy