Začnú sa firmy spamätávať? Treba zamestnávať aj starších ľudí, tvrdia odborníci

12. 06. 2017

Prečo by firmy nemali hľadať len ľudí do 40 rokov? Prečo je potrebná v spoločnostiach staršia generácia? Na tému generačných problémov sa hovorilo vo štvrtok, 1. júna, na ďalšom z pravidelných workshopov HRDA. Traja odborníci prezradili účastníkom podujatia, ako vnímajú generačný mix oni a ako sa mu prispôsobili v rámci ich pracovného prostredia.

 

 

 

Podujatie otvorila so svojou prezentáciou Dana Miňová zo spoločnosti Svet zdravia, ktorá prevádzkuje 17 regionálnych nemocníc na Slovensku. Prezradila, že už dlhšiu dobu sledujú situáciu v zdravotníctve a za jednu z príčin jeho stavu označila aj práve generačný problém. V zdravotníctve totiž prevláda staršia generácia, mladí ľudia odchádzajú za prácou do zahraničia. Staršia generácia je tým pádom preťažená, čo sa v spoločnosti Svet zdravia snažia napraviť. Organizujú preto rôzne školenia pre lekárov a zdravotné sestry, projekty pre  vyštudovaných medikov, usilujú sa zlepšovať pracovné prostredie, aby zefektívnili výkon zdravotníkov.

Všimli si tiež problematickú komunikáciu, na základe čoho vytvorili systém, prostredníctvom ktorého môžu lekári lepšie komunikovať. Za cieľ si spoločnosť Svet zdravia stanovil nastavenie medzigeneračnej spolupráce a posilnenie tímovosti.

Treba zamestnávať aj starších

Zdenka Junasová zo spoločnosti Tower International, pôsobiacej v oblasti automotive, priniesla vo svojej prezentácii zaujímavý pohľad na nábory nových zamestnancov a fungovanie pracovníkov vo firme. Podľa Junasovej je dôležité prispôsobiť pracovisko aj starším pracovníkom a v spoločnosti Tower International tak aj urobili. Zaviedli tiež pre nich pracovné či víkendové režimy, snažia sa ich vťahovať do rozličných projektov a hľadajú im vhodné pozície, na ktorých môžu ťažiť z ich skúseností. Svoju prezentáciu uzavrela odporúčaním, aby firmy nehľadali len ľudí do 40 rokov, pretože populácia starne a tým viac bude potrebné zamestnávať aj starších.

Toto sú najväčšie rozdiely medzi mladými a staršou generáciou

Podujatie uzavrel Milan Rataj zo spoločnosti Agent Balance. Vo svojej prezentácii zdôraznil dôležitosť využitia vekovej zrelosti ľudí.  Poukázal na to, že mladí ľudia majú po absolvovaní školy často vysoké nároky, hoci nemajú dostatok skúseností, sú netrpezliví a často nie sú ochotní pracovať. Ich výhodou je blízky vzťah k technológiám. Naopak staršia generácia má dostatok skúseností, je vytrvalejšia, trpezlivejšia, no napriek tomu sa u nich môže vyskytnúť nezáujem získať nové skúsenosti s vyvíjajúcimi sa technológiami. Práve tu môže vznikať na pracovisku problém v komunikácii medzi mladšou a staršou generáciou. Mladí strácajú rešpekt pred staršími zamestnancami či nadriadenými. Podľa Rataja je preto dôležitá pravidelná komunikácia zamestnávateľa – inak totiž od nich nemôže očakávať  pozitívne výsledky.

Nezmeškajte ďalší workshop HRDA

Nenechajte si ujsť ďalší workshop HRDA: Employer Branding v procese budovania zamestnávateľskej značky, ktorý sa uskutoční už 28. septembra 2017 v kníhkupectve Martinus. Svoje miesto si môžete rezervovať na semancova@extpartners.sk, alebo na telefónnom čísle 0911 797 799.

TEXT: Zdroj: PR článok

Súvisiace články

Najčítanejšie

Viac z najčítanejších