10 vecí pred cestou z práce. Nezabudnite na ne!
Vedci zistili, že posledné hodiny v práci majú dopad na stupeň efektivity na nasledujúci pracovný deň. Preto by ste mali mať dennodennú záverečnú rutinu, ktorá vám naštartuje zaručený úspech v nasledujúci deň.
Pred opustením práce nezabudnite na tieto veci:
-
Vyhodnoťte zoznam úloh
Pred odchodom z práce si skontrolujte, či ste si splnili všetky potrebné úlohy. Ak nie ste spokojný s dokončením nejakej úlohy, naplánujte si termín jej splnenia. Ak však ešte stihnete vykonať úlohu pred odchodom, určite ju okamžite dokončite.
-
Pozrite si kalendár
Uistite sa, či vás na druhý deň nečakajú dôležité pracovné stretnutia, ktoré by si vyžadovali dlhší čas prípravy a ktoré by vás mohli prekvapiť. Ak vás čakajú dôležité úlohy, poznačte si ich do kalendára v Outlooku. Niektorí ľudia si zvyknú predstavovať, čo ich čaká na druhý deň. Keď si nájdu „svetlejší“ bod v zozname vecí na ďalší deň, opúšťajú kanceláriu s momentálne dobrou náladou. Je to ich „bodka“ na záver pracovného dňa.
-
Zistite si termíny projektov
Pred koncom pracovnej doby zistite od vášho šéfa v akej fáze sa nachádza rozpracovanie projektu a od ostatných ľudí zainteresovaných na projekte sa opýtajte, ako vyzerá ich práca a či všetko stihnú odovzdať do riadneho termínu.
-
Poriadok na stole
Nikto nemá rád chodiť okolo neporiadku, zvlášť vtedy, ak ste pod stresom a nevyznáte sa vo vlastných papieroch. Nazbierané materiály z celého dňa si na konci pracovného dňa zozbierajte a pripravte si stôl na nový začiatok práce. Skontrolujte si aj vašu e-mailovú schránku, či ste nezabudli niekomu odpísať. Ľahko sa mohlo stať, že ste počas pracovnej zanietenosti prehliadli menej dôležitý email.
-
Ukončenie administratívy
Koniec pracovnej aktivity je vhodný ako sme spomínali na upratanie a spracovanie dokumentov, zaznačenie úloh, ako aj ďalších aktivít, ktoré si nevyžadujú telefonický kontakt. Na konci dňa by vás už nič nemalo rozptyľovať, aby ste mohli dokončiť všetky potrebné administratívne úlohy a uvedomiť si, čo prvé vás čaká na začiatku nasledujúceho pracovného dňa.
-
Všetko si uzavrite a vykročte vpred
Nič nie je horšie ak odídete z práce s vedomím, čo všetko ste ešte mali stihnúť spraviť, komu ste zabudli odpísať a komu ste mali odovzdať pracovnú informáciu. Tak ako ste si upratali na stole, spravte si „poriadok“ aj v organizácií vašich myšlienok a úloh. Sami pred sebou si zreferujte, čo ste všetko stihli vykonať a aké úspechy vás počas pracovného dňa postretli. Odchod práce bude o to radostnejší a váš úspech bude vidieť aj na vašom kroku.
-
Rozlúčte sa
Je veľmi dôležité, aby ste si v práci vytvorili rituály, ktoré vám budú pomáhať cítiť sa v práci naplnený a šťastný v dlhodobom horizonte. Do jedného z týchto rituálov patrí jednoduchý a bežný pozdrav kolegom. Tak ako ho praktizujete na začiatku dňa, tak pozdrav na konci dňa by mal byť neoddeliteľnou súčasťou odchodu z práce. Nesnažte sa odísť z práce ako šedá eminencia. Dvojnásobne to platí o manažéroch a pracovníkoch na vyšších pozíciách. Rozlúčka patrí medzi posledný pracovný manéver.
-
Odchádzajte s pozitívnou náladou
Odchod z práce je väčšinou spojený s dobrou náladou. Väčšina ľudí sa teší z toho, že opúšťa pracovisko. Avšak odchod môže byť ešte o to viac pozitívnejší, ak niekto z manažérov alebo akčných kolegov pochváli niektorého spolupracovníka za jeho pracovnú aktivitu alebo úspech. Cieľom takéhoto odchodu je nájsť niečo pozitívne, ktoré môže u ľudí vyvolať príjemný pocit. Väčšina ľudí potrebuje k životu ohodnotenie a uznanie. V tomto prípade stačí aj slovné ohodnotenie.
-
Odpojte sa
Všetky pracovné aktivity by mali zostať na vašom pracovnom stole a vo vašom počítači alebo notebooku. Nezabúdajte, že po práci ste človekom pre vašu rodinu a svojich kamarátov. Svojich kolegov môžete informovať o tom, že ohlasovanie pracovných emailov na vašom smartfóne si vypínate a bude k dispozícií opäť na druhý pracovný deň.
-
Zanechajte stres pri dverách a choďte domov
Keď opúšťate kanceláriu, stres z práce si zanechajte v práci. Nesnažte sa za každú cenu zostávať v práci posledný, iba preto, aby ste budili dojem, že máte najviac práce. Vaša produktivita tak bude veľmi klesať. Iná vec je byť pracant a druhá leňošiť na pracovisku. Ak vás viac ako jedna osoba označila za workoholika v práci, asi bude kus pravdy na tomto označení.
- Autor: © Zoznam
- Zdroj: Foto: Photl.com, Zdroj: Forbes.com; ami